Holdbeskrivelse

Generelt for alle vore hold er en træning uden endeløse repetitioner og med stor variation. Der fokuseres på kvalitet fremfor kvantitet. Der skal være kvalitet i bevægelserne. 

Vi tilbyder:

  • CORE Basic,hvis du aldrig har prøvet Pilates før.
  • CORE Mat, når du har haft de første 10 gange på et CORE Basic hold.
  • CORE Mænd,hvis du ønsker at deltage på en rent herrehold.      OBS! Mænd er også meget velkommen på et mix-hold!
  • CORE Reformer, hvis du ønsker at træne Pilates på maskine.
  • CORE Barre,  hvor vi tager udgangspunkt i ballet, yoga, pilates og styrketræning. Her er der fokus på mave, baller og lår.
  • CORE TRX,hvis du ønsker at blive udfordret på balance, styrke, koordination og udholdenhed.
  • CORE Teens,hvis du har en teenager mellem 13 og 17 år.
  • CORE Rehab, hvis du har sværere udfordringer/skader på ryg, knæ, skuldre med mere, og hvor tempoet er skruet lidt ned.
  • CORE Senior, hvis du er 60+ og ønsker træning af og fokus på bevægelighed, fokus og balance, og hvor tempoet er skrut lidt ned.
  • CORE Gravid, hvis du vil styrkes fysisk og mentalt og skabe balance og harmoni i både krop og sind under graviditeten.


Pilates Matwork

Vi fokuserer på at opbygge stor styrke i vores CORE og tilbyder træning for hele kroppen for at opnå styrke, smidighed og fleksibilitet.

I begyndelsen kan træningen virke svær, men når du begynder at mærke udbyttet af øvelserne, vil den følelse, sammen med bevægelsesglæden, være din bedste motivation.

I MAT Pilates timerne udføres øvelserne med kroppen selv som redskab men også med redskaber. Til hver øvelse er der modifikationer, der enten letter eller intensiverer sværhedsgraden. Som hjælpemiddel eller for intensivering af øvelserne bruges forskellige redskaber:

  • Den store bold (Swiss ball/Stability ball)
  • Redondo bolde
  • Vægtbolde
  • Elastikker
  • Foam rollers
  • Fitness circles 
  • Sliders

Øvelserne udføres til musik – stående, siddende eller liggende på en træningsmåtte.


CORE Mat Basic

Har du aldrig prøvet Pilates før, så er det et CORE Basic hold, du skal tilmelde dig. 

Du vil komme på arbejde, men samtidig vil du også få al den nødvendige ekstra fokus og forklaring, der skal til for at forstå og lære de vigtige grundprincipper samt opnå tryghed i udførelsen af øvelserne, så disse udføres korrekt.   

Niveau: Nybegynder 


CORE Mat 1 & 2

Når du føler dig sikker i grundprincipperne og udførelsen af øvelserne, anbefaler vi, at du fortsætter på CORE Mat 1 eller 2.

For at deltage på et CORE Mat hold, er det en forudsætning, at du 

1. Har deltaget på et 10 ugers CORE Basic forløb eller
2. Har tidligere Pilates erfaring og er sikker i grundprincipperne

På disse hold skrues tempoet op, vi arbejder hårdt og mod nye højder i styrke og fleksibilitet. 

Niveau: Øvede / Avanceret


CORE Rehab

Dette hold er for dig, som har sværere udfordringer/skader på ryg, knæ, skuldre med mere, og hvor tempoet er skruet lidt ned.

Du vil komme på arbejde, men samtidig vil du også få al den nødvendige ekstra fokus og forklaring, der skal til for at forstå og lære de vigtige grundprincipper samt opnå tryghed i udførelsen af øvelserne, så disse udføres korrekt.   

Niveau: Nybegynder/Let øvede 

Pilates Reformer


Pilates Reformer træning er baseret på samme grundlæggende principper som Pilates Mat Work; Vejrtrækning, Koncentration, Kontrol, Centrering, Præcision og Flow.   

Reformeren giver mulighed for at træne hele kroppen fra top til tå med fokus på at opnå styrke, smidighed og fleksibilitet og forme kroppens kerne (CORE). Øvelserne spænder meget bredt og kan anvendes på ethvert niveau – fra genoptræning til mere kraftfuld og sportsspecifik træning. 

Mobilitet, stabilitet og bevægelsessekvenser kan trænes til mindste detalje. Dette opnås ved hjælp af det unikke kabel og glidesystem med den justerbare modstand, som Reformeren er i besiddelse af. 

Sværhedsgraden øges eller mindskes efter behov – nogle gange bruges modstanden som en udfordring og andre gange som en støtte, og så kan øvelserne varieres og tilpasses på mange måder. 

Systemet er unikt og henvender sig til alle målgrupper.


CORE Reformer 1

Denne time er for dig, der ikke har prøvet Reformer Pilates før.

Du vil blive introduceret til grundprincipperne i Reformer Pilates, og du vil lære, hvordan maskinen virker, så du selv kan håndtere og indstille maskinen efter dine behov. 

I disse timer vil der være fokus på basic og intermediate øvelser, og der vil være fokus på at forbedre din teknik, styrke og fleksibilitet samt at forberede dig til at kunne udføre mere udfordrende øvelser. 


CORE Reformer 2

Som deltager på Reformer 2 har du en god forståelse for de mange muligheder, som Reformer træningen byder på. 

Du har kendskab til og god forståelse for Basic og Intermediate øvelserne og er klar til et højere niveau, hvor modstand og repetitioner øges for at bygge videre på din styrke og udholdenhed. 

Enkelte øvelser på Advanced niveau introduceres på Reformer 2.


CORE Reformer 3

Reformer 3 er en High Intermediate / Advanced reformer time, hvor der undervises i de helt klassiske Reformer Pilates øvelser. 

Der er fokus på god flow og tempo i timen, fjedrenes modstand varieres for større udfordring, og din udholdenhed udfordres. 


CORE Reformer Cardio

I en Reformer Cardio time, skal du forberede dig på svede!

I denne time trænes 20-30 minutters JUMP, hvorefter hele kroppen arbejdes igennem med Intermediate øvelser. En time med høj intensitet og sved på panden.


CORE TRX 

TRX er funktionel træning for hele kroppen, hvor vi arbejder med bevægelse. 
Ved TRX træning, som ved Pilates Matwork, bruger du udelukkende egen kropsvægt som belastning i træningen

Hos CORE kombinerer vi de traditionelle Pilates øvelser med TRX.
Begge dele byder på mangfoldighed, kreativitet, synlige og ikke mindst mærkbare resultater. Vi kalder det CORE TRX.

CORE TRX er godt for alle – uanset niveau og målsætning. Det er godt, fordi du, udover en stærk krop, også vil opnå større bevægelighed, balance og lethed i hele din krop og dine bevægelser.

CORE TRX er for dig, som ønsker at blive udfordret på balance, styrke, koordination og udholdenhed.

Øvelserne kan udføres af stort set alle uanset fysisk niveau. Ved at justere, hvor højt remmene hænger, og dermed hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du få din krop til ‘at veje mere’, så øvelserne hele tiden kan gøres sværere. Det betyder, at du bliver tilpas udfordret, uanset om du har årelang træningserfaring eller lige har besluttet dig for at komme i form.


CORE BARRE

CORE Barre træning tager udgangspunkt i ballet, pilates, yoga og styrketræning. Du træner dine muskler til det yderste med intensiv syretræning. Der er fokus på balance, vejrtrækning og kropsholdning under hele træningen. 

Det er især mave, balder og lår som er i fokus. De små pulserende bevægelser i øvelserne strammer og toner dine muskler og kan på den måde ommøblere din krop og opbygge en stor styrke og øget smidighed. 

Vi bruger gulvet, måtten og barren og laver styrkende øvelser med elastik, bolde og håndvægte. CORE Barre er effektiv styrketræning for hele kroppen.

Træningen er krævende og udfordrende, men det er en sjov og effektiv måde at træne på. 
I vores CORE Barre timer bliver du udfordret på din udholdenhed, balance, stabilitet og smidighed.