Hvem kan træne Pilates?

Pilates er for alle!
Alle kan træne Pilates uanset form, alder, køn, baggrund, fysik og skavanker. 

Det er dog ikke alle, der kan, skal eller bør lave samtlige øvelser. Specielle skader kræver nemlig speciel træning. 

Pilates er både for dig, som er i (top)form i forvejen og gerne vil blive endnu stærkere og mere smidig. Men det er også for dig, der har svært ved at dyrke anden motion, da det er for hårdt for kroppen.
Øvelserne kan modificeres, så de passer til individuelle behov og færdigheder.

Pilates bliver af mange mænd opfattet som træning for kvinder, men 
Pilates er også for mænd! Mange mandlige professionelle idrætsudøvere bruger Pilates som supplement til deres træningsprogrammer for at opnå yderligere styrke, større fleksibilitet, bedre koordinering og balance. Du vil kunne bruge teknikkerne til at få endnu mere ud af andre former for sportsaktiviteter.
Derfor forsøger vi os med et Pilates hold for mænd! Det betyder dog ikke, at mænd ikke er velkommen på de øvrige hold – tværtimod!

Pilates kan trænes overalt!

Fokus

Pilates kræver fokus. Pilates kræver omhyggelighed og omtanke for at opnå kontrol over øvelserne. Ens for alle Pilates øvelser er kontrollerede bevægelser. Fokuser på dine bevægelser og udfør dem korrekt. 

Du lærer ikke Pilates på et øjeblik – vil du være god til Pilates, skal du ville det, og det kræver, at du sætter dig ind i, hvordan hver øvelse skal udføres.
Pilates er kvalitetsfyldt muskeltræning, fordi man ikke går på kompromis med øvelsernes udførelse, og det tager tid at lære – MEN DU SKAL NOK LÆRE DET – det lover vi! 

Pilates-øvelserne bygger på syv grundprincipper, som er essentielle og gælder for samtlige øvelser;  

1. Spænd i bækkenbunden
2. Sug navlen ind
3. Vejrtrækning
4. Bækkenets placering
5. Brystkassens placering
6. Skulderbladenes placering
7. Nakkens og hovedets stilling

De syv grundprincipper skal indstuderes i alle øvelser uden undtagelse, og du kommer til at elske det!