Generelt for alle vore hold er en træning uden endeløse repetitioner og med stor variation. Der fokuseres på kvalitet fremfor kvantitet. Der skal være kvalitet i bevægelserne.


Vi tilbyder:

  • CORE Basic, hvis du aldrig har prøvet Pilates før.
  • CORE Mat, når du har haft de første 10 gange på et CORE Basic hold. Ønsker du at fortsætte på et CORE Basic hold, så er dette naturligvis også muligt, og så er det det, du booker.
  • CORE Mænd, hvis du ønsker at deltage på en rent herrehold.                   OBS! Mænd er også meget velkommen på et mix-hold!
  • CORE Reformer, hvis du ønsker at træne Pilates på maskine.
  • CORE Teens, hvis du har en teenager mellem 13 og 17 år.
  • CORE Rehab, hvis du har sværere udfordringer/skader på ryg, knæ, skuldre med mere, og hvor tempoet er skruet lidt ned.
  • CORE Gravid, hvis du vil styrkes fysisk og mentalt og skabe balance og harmoni i både krop og sind under graviditeten.


Pilates Mat Work

Vi fokuserer på at opbygge stor styrke i vores CORE og tilbyder træning for hele kroppen for at opnå styrke, smidighed og fleksibilitet.

I begyndelsen kan træningen virke svær, men når du begynder at mærke udbyttet af øvelserne, vil den følelse, sammen med bevægelsesglæden, være din bedste motivation.

I MAT Pilates timerne udføres øvelserne med kroppen selv som redskab men også med redskaber. Til hver øvelse er der modifikationer, der enten letter eller intensiverer sværhedsgraden. Som hjælpemiddel eller for intensivering af øvelserne bruges forskellige redskaber:

  • Den store bold (Swiss ball/Stability ball)
  • Redondo bolde
  • Vægtbolde
  • Elastikker
  • Foam rollers
  • Fitness circles
  • Sliders


Øvelserne udføres til musik - stående, siddende eller liggende på en træningsmåtte.


CORE Mat Basic


Har du aldrig prøvet Pilates før, så er det et CORE Basic hold, du skal tilmelde dig.

Du vil komme på arbejde, men samtidig vil du også få al den nødvendige ekstra fokus og forklaring, der skal til for at forstå og lære de vigtige grundprincipper samt opnå tryghed i udførelsen af øvelserne, så disse udføres korrekt.  

Niveau: Nybegynder


CORE Mat 1 & 2


Når du føler dig sikker i grundprincipperne og udførelsen af øvelserne, anbefaler vi, at du fortsætter på CORE Mat 1 eller 2.

For at deltage på et CORE Mat hold, er det en forudsætning, at du

1. Har deltaget på et 10 ugers CORE Basic forløb eller
2. Har tidligere Pilates erfaring og er sikker i grundprincipperne

På disse hold skrues tempoet op, vi arbejder hårdt og mod nye højder i styrke og fleksibilitet.

Niveau: Øvede / Avanceret


CORE Rehab


Dette  hold er for dig, som har sværere udfordringer/skader på ryg, knæ, skuldre med mere, og hvor tempoet er skruet lidt ned.

Du vil komme på arbejde, men samtidig vil du også få al den nødvendige ekstra fokus og forklaring, der skal til for at forstå og lære de vigtige grundprincipper samt opnå tryghed i udførelsen af øvelserne, så disse udføres korrekt.  

Niveau: Nybegynder/Let øvede



Pilates Reformer


Pilates Reformer træning er baseret på samme grundlæggende principper som Pilates Mat Work; Vejrtrækning, Koncentration, Kontrol, Centrering, Præcision og Flow.  

Reformeren giver mulighed for at træne hele kroppen fra top til tå med fokus på at opnå styrke, smidighed og fleksibilitet og forme kroppens kerne (CORE). Øvelserne spænder meget bredt og kan anvendes på ethvert niveau – fra genoptræning til mere kraftfuld og sportsspecifik træning.

Mobilitet, stabilitet og bevægelsessekvenser kan trænes til mindste detalje. Dette opnås ved hjælp af det unikke kabel og glidesystem med den justerbare modstand, som Reformeren er i besiddelse af.

Sværhedsgraden øges eller mindskes efter behov - nogle gange bruges modstanden som en udfordring og andre gange som en støtte, og så kan øvelserne varieres og tilpasses på mange måder.

Systemet er unikt og henvender sig til alle målgrupper.


CORE Reformer 1


Denne time er for dig, der ikke har prøvet Reformer Pilates før.

Du vil blive introduceret til grundprincipperne i Reformer Pilates, og du vil lære, hvordan maskinen virker, så du selv kan håndtere og indstille maskinen efter dine behov.

I disse timer vil der være fokus på basic og intermediate øvelser, og der vil være fokus på at forbedre din teknik, styrke og fleksibilitet samt at forberede dig til at kunne udføre mere udfordrende øvelser.


CORE Reformer 2


Som deltager på Reformer 2 har du en god forståelse for de mange muligheder, som Reformer træningen byder på.

Du har kendskab til og god forståelse for Basic og Intermediate øvelserne og er klar til et højere niveau, hvor modstand og repetitioner øges for at bygge videre på din styrke og udholdenhed.

Enkelte øvelser på Advanced niveau introduceres på Reformer 2.


CORE Reformer 3


Reformer 3 er en High Intermediate / Advanced reformer time, hvor der undervises i de helt klassiske Reformer Pilates øvelser.

Der er fokus på god flow og tempo i timen, fjedrenes modstand varieres for større udfordring, og din udholdenhed udfordres.


CORE Reformer Cardio


I en Reformer Cardio time, skal du forberede dig på svede!

I denne time trænes 20-30 minutters JUMP, hvorefter hele kroppen arbejdes igennem med Intermediate øvelser. En time med høj intensitet og sved på panden.